Facebook: Foreningen Trankebar-indien

Følg med til Trankebar

Har du lyst til en efterårstur til Trankebar?

November tur til Trankebar.

3 medlemmer af foreningens bestyrelse tager til Trankebar for at planlægge festlighederne i Februar.  - Har du lyst til at være med ?

(Du skal blot betale din rejse + ophold + medlemskab til foreningen Trankebar, hvis du ikke allerede er medlem)

Vi tager afsted den 23. november og kommer hjem igen den 6. december.

Der er ledige værelser i foreningens hus flora Cottage på Dronningensgade..

Mere info hos foreningens formand

Poul Petersen på tlf. 40922637 eller email: poul@vestfynsefterskole.dk

Bog er en forkortet udgave.

*€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€***

Bogen er på engelsk.

En forkortet udgave af.  Af den store  " Drømmenes Øer. - Nicobar Krøniken.-

Nicobar Chronicle

Foreningen Trankebar har netop udgivet bogen om danskernes mere end 100 års tilstedeværelse på Nikobarerne. Bogen er en forkortet udgave af Søren Koustrups Nikobar Krønike oversat til engelsk af vores medlem Ramanujam, så den også kan være læselig for folk uden for Danmark.

Det er spændende læsning.  -- (God bog til JULEGAVEN)

Vi har lavet en særlig pris til vores medlemmer : 70 kr. + 60 kr. i forsendelse, i alt 130 kr. som kan bestilles ved at sende en mail til vores

kasserer: Karin Knudsen på: kvknudsen@mail.dk Og indbetale et beløb på 130 kr. på konto:  5630 0718832160.

Poul Petersen, best. Formand.

Højskole 2023

Højskole i Trankebar 27. januar- 6. februar 2023

med deltagelse i fejringen af 400-året for danskernes ankomst.

Kære alle  . Gå ind og læs under højskole  på menu -linien.  Og læs hele programmet.    Der ligger det i større skrift.

Klik  1.MENU. gå ned til " Besøg Trankebar."   2. Klik:  gå ned til højskolen. Der ligger hele programmet.

Prins Rasheed ankom i aftes med sin søn ved 23 tiden... Vi har haft nogle rigtig gode samtaler i dagens løb. I morgen holder vi en lille function før prinsen forlader os ved 15 tiden Vi har allerede lært meget om Nicobarerne og de udfordringer de har med et moderne samfund rundt omkring dem. Vedlagt lidt fotos fra i dag. Håndværkerne holder fri. Poul

Det Indiske flag betydning.

Safrangul:  Naturrigdomme.

Hvid:         Livets Bestående.

Grøn:        Produktion og Liv.

Hjulet:      Kejser Ashokas Symbol.

Egerne i hjulet: Står for Døgnets 24 timer.